Mitä lapsille suunnattu animaatio Digimon Adventure haluaa sanoa pimeydestä ja valosta, jotka ilmenevät sarjan maailmassa eri tavoin? Digimonin maailmassa monet abstraktit asiat, kuten rohkeus tai toivo, saavat fyysisen muodon. Tämä koskee myös asioita kuten valo ja pimeys. Hikari hahmona edustaa valoa ja esimerkiksi oikean maailman ja Digimaailman lisäksi on olemassa ulottuvuus nimeltä Pimeyden meri, joka on yksi pimeyden ilmenemismuoto ja jonne Hikari päätyy Zero Twon 13 jaksossa, Dragomonin huuto. Luennolla muun muassa analysoimme, mikä on Pimeyden meri tai Dragomon, joka on hyvin selkeästi saanut ulkomuotonsa inspiraation Cthulhusta. Luento sukeltaa syvälle teoriaan ja loreen, emmekä taustoita sarjaa erityisemmin. Luento sopii siis parhaiten kokeneemmalle harrastajalle.
Valo ja pimeys Digimon Adventuressa
Noora "Noradriel" Karasti, Iina Karasti
Sonaatti 2, – (45 min)