Liveroolipeliä suunnitellessa esiin nousee uusi juoni-idea - mutta mitä käy, kun idea pitäisi siirtää paperilta käytäntöön? Puolituttu pelaaja kysyy, voisiko hän järjestää peliin siistin NPC-porukan. Kun peliin on enää pari viikkoa, pelaaja ilmoittaakin suunnitelmien kariutuneen kavereiden tehtyä oharit. Ja kun peli on vihdoin ohi, huomaat käyttäneesi pelin tekemiseen omia rahojasi enemmän kuin kehtaat myöntää. Miten tässä nyt näin kävi?
Tällä luennolla käymme läpi erilaisia sudenkuoppia, joihin aloitteleva (tai kokeneempikin) larpinjärjestäjä voi astua. Lisäksi etsimme keinoja, joilla virheiltä voi välttyä - tai miten niiden aiheuttamia vahinkoja saisi lievennettyä. Luento sopii niin aloitteleville kuin kokeneemmillekin larpintekijöille - luennon perimmäinen tarkoitus on etsiä ratkaisuja ongelmiin!