Maailma on avara ja uusia alueita löydetään jatkuvasti. Läntisen meren takaa löytynyt ennen tuntematonta maata ja Kauppaliitolla on kiire turvata jalansija alueella, ennen kuin tieto uudesta alueesta saavuttaa Ylivaltiaan. Rikkaan kauppiaan Tormi Kuparisormen varustama vasta muodostettu retkikunta on rantautunut Torminrantaan tuoden uudisasukkaita, sotilaita ja onnenonkijoita perustamaan pysyvän tukikohdan Kauppaliiton nimissä.
Ensimmäisen yön laskeuduttua on kuitenkin selvää, että alue on ensin turvattava. Metsän pimeydestä kantautuvat oudot äänet ilmaisevat, että yöstä on tulossa levoton. Retkikunnan johtaja Teuro Punaparta tarvitsee riittävän urheita tai riittävän tyhmiä seikkailijoita tiedustelemaan ympäristöä ja raportoimaan hänelle.
Peli sopii kaikenlaisille pelaajille aloittelijasta vetraaniin. Tämä on pelijohtajallekin ensimmäinen kerta L&L -säännöillä, joten ilmapiiri pidetään rentona. Mahdollisista vaikeista asioista keskustellaan pelin alussa, jotta kaikilla pelaajilla ja myös pelinjohtajalla olisi hauskaa.
The world is spacious and new lands are constantly discovered. Beyond the western sea there has been found land, previously unknown, and the Trading Union is in a hurry to secure it's foothold in the area, before the information reaches the Overlord. A newly formed expedition equipped by a rich merchant Tormi Copperfinger has made a landfall on Tormi's Beach bringing settlers, soldiers and fortune seekers to found a permanent base in the name of the Trading Union.
After the first night falls, it's clear that the area must firs be secured. The strange sounds coming from the dark of the woods indicate, that the night will be restless. Teuro Redbeard, the leader of the expedition, needs brave enough or stupid enough adventurers to scout the area and report back to hm.
The session is suitable for players of all levels of experience, from the beginner to the veteran. this is a first time for GM using L&L rules, so the spirit of the session will be relaxed. All possible hard and triggering subjects will be addressed in the beginning of the game, so that everybody is having fun, the players and the GM alike.